Također sklopljenim ugovorom početkom 2020. godine kupljeno je 45 setova polu
podzemnih posuda te pripremljeni planovi za njihovu ugradnju. Osim potrebne
infrastrukture kupljena su i specijalna vozila za pražnjenje podzemnih posuda, vozilo za
prijevoz mko, kao i kamion navlakač sa dizalicom za potrebe reciklažnih dvorišta,
prikupljanja glomaznog i zelenog otpada. S obzirom na novo nastalu situaciju aktivnosti
vezane za održavanje javnih zelenih površina svele su se na zaštitu biljnog fonda grada i
najnužnije aktivnosti održavanja.
Problemi koji su se javili sa oporabiteljima glede zelenog i glomaznog otpada kao i
ostalih frakcija korisnih sirovina započetih u zadnjem kvartalu 2019. godine nastavili su
se i u prvom polugodištu 2020. godine. Stabilizacija tokova navedenih frakcija otpada
dogodila se tijekom svinja-lipnja odabirom novog isporučitelja usluga. No ovdje je
potrebno reći da se i dalje nastavlja nezaustavljiv trend rasta cijene otkupa th sirovina.
Zbog navedenog društvo je ponovno pokrenulo inicijativu prema gradu da se kroz
prostorne planove odrede potencijalne lokacije za smještaj novih reciklažnih dvorišta
kao i ostalih potrebnih aktivnosti kao što je izgradnja sortirnice, centra za pred obradu
zelenog i glomaznog otpada. Iako je i dalje upitna njihova izgradnja s obzirom na
problem plasmana navedenih sirovina i otkupnih cijena bez obzira što bi se time jedan
dio prikupljenih sirovina sortirao i uspio prodati.
Upravo navedeni troškovi otkupa osim epidemiološke situacije najviše utječu na
poslovanje društva te s obzirom na situaciju na nacionalnoj razini glede zakonodavnog
okvira gospodarenja otpadom biti će teško te troškove držati pod kontrolom. Osim
daljnjih ulaganja i unapređenja u sustav prikupljanja otpada društvo je zbog nastale
situacije pojačano radilo na održavanju javnih površina i čistoće grada pogotovo
početkom nastanka i proglašenja epidemije i za vrijeme ljetnih mjeseci.
Jasno je da je epidemija zahtijevala prilagodbu i organizaciju procesa rada, rad u
turnusima, povećane potrebe za zaštitnim sredstvima i dr. Sve to vodilo je manjoj
mogućnosti realizacije pojedinih aktivnosti kao npr u Hortikulturi i time manji
prihodima ali i značajnijem povećanjem troškova zbog navedene organizacije rada
(pojačani noćni sati rada) kao i kupnje zaštitnih sredstava. Društvo je ukinulo sve
stimulacije, smanjilo broj zaposlenih sukladno umanjenom obimu posla, značajno
smanjilo broj prekovremenih sati te potrebe za nabavkom sredstva svelo na nužne.
Možemo konstatirati da je 2020. godinu obilježilo proglašenje epidemije qovida-19 te je
poslovanje u potpunosti prilagođeno novonastalim uvjetima poslovanja. S obzirom na
navedeno te potrebu nastavka provođenja svoji osnovnih aktivnosti ne čudi negativan
rezultat poslovanja društva. Usprkos nastaloj situaciji društvo je izvršilo sve aktivnosti
koje su se pred njega postavile te uspjelo raditi na unapređenju sustava prikupljanja i
prije svega zaštiti zdravlje svojih djelatnika.
Ono na što je potrebno upozoriti je neizvjesnost nastavka poslovanja u okvirima
trenutne epidemiološke situacije. Ukoliko se epidemiološka situacija ne popravi upitno
je poslovanje društva i u 2021. godini. Izostanak kakve takve sezone zbog pogoršanja
epidemiološke situacije zahtijevati će drastične rezove kako bi društvo moglo izvršavati
svoje obveze tijekom 2021. godine.